Gendt Bevrijd op 2 april gaat niet door

Gezien de ontwikkelingen omtrent het Coronavirus en de maatregelen die onze regering heeft genomen en nog gaat nemen, hebben wij als bestuur van Oranjestichting Gendt besloten om “Gendt Bevrijd” op 2 april niet door te laten gaan.

De mensen die al kaarten hebben gekocht kunnen hun entreegeld tegen inlevering van deze kaarten terugkrijgen.

Wij zijn  als bestuur in overleg met de deelnemende partijen om te kijken of we deze avond alsnog doorgang kunnen laten vinden op een andere datum.

Namens het bestuur

Willy Derksen

Op 2 april herdenken we dat op deze dag in 1945 ons dorp officieel is bevrijd van de Duitse bezetter, precies 75 jaar geleden

We vinden het nu heel gewoon dat we fluitend door het dorp fietsen om onze dagelijkse boodschappen te doen. Dat we kunnen genieten van een hele mooie wandeling door onze polder. Dat de duwboten, plezierjachten en passagiersschepen ons dorp voorbijvaren over de Waal. Dat we via Flieren en het Broek een mooie fietstocht in de omgeving van ons dorp kunnen maken. Dat we kunnen sporten op Walburgen. Dat we hier met z’n allen in alle rust kunnen wonen “ien ut kuuleke van de Waol.” Dat we met z’n allen mooie evenementen kunnen organiseren waar iedereen trots op is. Dat we elkaar kunnen helpen als familie, als vrienden, als buren.
Maar wat als..............................................................................?
Daar hoeven we en willen we niet over na denken.

Op initiatief van Oranjestichting Gendt, in samenwerking met Harmonie St. Caecilia Gendt, de Tuin voor de Vrijheid, Gemengd Zangkoor Jubilate, Schuttersgilde St. Sebastianus, Oorlogsmuseum Niemandsland en de Historische Kring Gente, hebben we gemeend om extra aandacht aan deze dag te moeten besteden door een herdenkingsavond te organiseren in zaal Providentia Aanvang 19.30 uur, kaarten zijn te koop à € 5,00 bij The Read Shop en Bloemsierkunst de Gent

Wij zouden het zeer waarderen als alle inwoners van Gendt op deze dag de Gendtse vlag uit zouden hangen.