koningsdag 2018

Vrijdag 27 april           Koningsdag

08.00 uur  Vlag in top.
Iedereen wordt verzocht de vlag te hijsen of uit te steken om Gendt een feestelijke aanblik te geven.

09.15 uur  Bijeenkomst kinderen en uitreiking ballonnen
Alle kinderen worden op het Julianaplein verwacht om de ballonnen in ontvangst te nemen voor de ballonnenwedstrijd. Het startsein hiervoor zal worden gegeven tijdens de aubade. Er zijn weer enkele leuke prijsjes beschikbaar voor de verst komende ballonnen. De eventueel retour ontvangen kaartjes dienen vóór 1 juni a.s. ingeleverd te worden bij Lenie Hendriks of Jan Nuijen. De prijzen worden na 1 juni bij de prijswinnaars thuis afgegeven.

09.45 uur  Optocht met versierde voertuigen
Alle kinderen worden op het Julianaplein opgehaald door de muziekkorpsen van St. Caecilia en St.Sebastianus om in optocht te vertrekken naar de aubade bij het voormalig gemeentehuis. Alle kinderen die meedoen met een versierd voertuig (fiets, step, kar, enz.) ontvangen een traktatie. Voor de mooiste versierde voertuigen zal een speciale jury bepalen wie er een prijsje in ontvangst mag nemen bij de aubade.

10.00 uur  Aubade
Op het bordes van “Villa Ganita” zullen de muziekkorpsen van St. Caecilia en St.Sebastianus een muzikale hulde brengen en zal het vaandel worden gezwaaid. Ook de jeugdfanfare van St.Sebastianus  zal weer voor u optreden. Tijdens de aubade zal een der gemeentebestuurders ons toespreken en het sein geven voor het oplaten van de ballonnen. Tevens zullen dan de prijswinnaars bekend worden gemaakt van de mooist versierde voertuigen.
Traditioneel worden alle mensen met een Koninklijke Onderscheiding verzocht bij deze aubade aanwezig te zijn. Na afloop worden alle gedecoreerden en genodigden verwacht in zaal “De Klok” om een toost uit te brengen op onze Vorst. Zoals ieder jaar zal gemengd koor “Jubilate” weer voor een sfeervolle en gepaste stemming zorgen.