Donderdag 27 april *Koningsdag* middagprogramma

12.00 uur Oranje Vrijmarkt

Een alom bekende traditie op Koningsdag is de vrijmarkt.
Al vele jaren een drukbezocht evenement op het Julianaplein, waar de standhouders hun producten tegen redelijke prijzen te koop aanbieden.
De vrijmarkt is voor iedereen een uitstekende gelegenheid voor het verhandelen van allerlei producten en waren. Ook voor de kinderen zal er weer ruimte worden gereserveerd om hun spulletjes te verkopen. Voor hen is er echter geen kraam beschikbaar zodat een tafel- of vloerkleedje wenselijk is om de handel uit te stallen. Bent u op zoek naar iets, of wilt u gewoon wat rondsnuffelen, dan bent u tot 18.00 uur van harte welkom om deze leuke en vooral gezellige markt te bezoeken.

Wilt u voor €15,00  een kraam huren (of 2 voor € 25,00),  neem dan voor 24 april even contact op met Eric Blankert of Kees v.d. Laarschot.

12.00 uur Inschrijven voor Polder- en Stratenloop

In S.K.C. “De Leemhof” kan men zich inschrijven voor deelname aan de Polder- of Stratenloop. Voor de Polderloop wordt een bijdrage in de kosten gevraagd van € 3,00. Deelname aan de Stratenloop is gratis! De Stichting Duursport Gendt is wederom bereid gevonden om de organisatie op zich te nemen.
Men zal u van de gang van zaken op de hoogtehouden en de wedstrijden zullen weer van deskundig commentaar worden voorzien.

13.00 uur Stratenloop

De jongens en meisjes t/m 9 jaar starten om 13.00 uur om hun parcours in de Dorpstraat af te leggen.
Om 13.15 uur starten de jongens en meisjes van 10 t/m 13 jaar. Zij lopen het parcours twee maal.
Om 13.45 uur zullen alle winnaars op het grote podium worden gehuldigd en krijgen zij de prijzen uitgereikt. Alle deelnemers krijgen een herinneringsshirt.

14.30 uur Polderloop

De Polderloop is al vele jaren het sportieve hoogtepunt van Koningsdag. Ook dit jaar zal de strijd weer losbarsten op de bijna 8 km. lange route door de prachtige Gendtse Polder. Velen zullen hun uiterste best doen om mee te sprinten voor goud, zilver of brons, maar voor de meeste dames en heren is het bereiken van de finish de ultieme uitdaging.
De route is als volgt: Dorpstraat, Julianaplein, Kleine Raalt, Dijkstraat, Waaldijk, Polder, Waaldijk, Markt, Dorpstraat. De finish is in de Dorpstraat. Alle deelnemers ontvangen een shirt als herinnering.
Om +/-15.15 uur vindt de huldiging en de prijsuitreiking plaats op het podium.
Contactpersoonvoor Polder- en Stratenloop is Loet Rutten

11.00 uur       Muziekprogramma vanaf de kiosk op het Julianaplein  .

In samenwerking met Café De Klok en Grand café Nr.19 zal u vanaf 11.00 uur eenfeestelijk muzikaal programma worden aangebodenop het Julianaplein.Om +/- 14.00 uur neemt de gerenommeerde band Seven Days Music bezit van het podium en zij zullen ongetwijfeld iedereen in de juiste stemming brengen tot +/- 19.00 uur. De mensen van De Klok en Nr.19 zullen u deze middag graag van dienst zijn op het gezellige terras. Dit moet u absoluut gehoord en gezien hebben.

Vanaf het sfeervolle terras kunt u weer genieten van alle activiteiten om u heen!

13.00 uur       Jeugdorkest St. Caecilia

Op en nabij het Julianaplein zal geruime tijd worden gemusiceerd door de jeugdleden van Harmonie St. Caecilia. Deze groep, in de leeftijd tot 14 jaar, is opgericht om de jeugdige leerlingen de kans te geven zelfstandig optredens te kunnen verzorgen. De groep bestaat uit een jeugdorkest en een jeugdslagwerkgroep.Zij zullen laten zien en horen dat voor deze muzikanten een veelbelovende toekomst is weggelegd.Geef hen de belangstelling en waardering die zij verdienen.

Alle tijden zijn onder voorbehoud!

ER VALT ALTIJD WEER VEEL TE ZIEN, TE HOREN EN TE GENIETEN IN GENDT

Copyright © 2015. All Rights Reserved.